onsdag 16 mars 2011

16 mars

Fantastiska dagar!! I fredags var jag, Margareta och hundarna på en minitur. Vi körde till Sibirien och gick längst med stranden en bit för att sedan ta skogen på väg tillbaka. Självklartvar fikakorgen med. Vi va ute ca 2 timmar och hundarna fick verkligen vara hundar, lyckliga och alldeles charmerande söta. Vi hade dock ett smärre störningsmoment under vår fikapause då vi fick påhälsning av en annan hund som virrat bort sig lite, men det gick fint. Kvällen spenderades med bästaste Elin och lite vin, en liten tur till stan blev det senare.

Lördagskvällen sen tog jag och Vilda tåget till Sara i Båstad för en övernattning, mycket trevligt, massssssor med sång. Förlåt Saras granne....

Tisdagen sen, ooh fantastiska dag! Den startade 0545 för att jag va tvungen att hämta ut min tvätt som blev inlåst under måndagskvällen för jag va 1 min sen att hämta ut den.. Men men, strax efter kl 8 kom Margareta, det va dags för en trevlig repris på fredagen, men en lite längre tur denna gång. Kl 9 satt ryggsäckarna på ryggen och hundarna på redo. Promenaden längst stranden blev lite längre, nästa ända bort till Ängelholm. Fantastiskt väder med massor av sol. Hittad ett skyddsrum med ett trevlig "gatt" att sitta i för skydd mot vinden. Mmmm kaffe och Margaretas hemmagjorda kärleksmums. Hundarna solbadade/vaktadevårt space, tur man harvarsin vakthund, en tyst och en lite mer högljudd.. Efter en välförtjänt pause gick vi upp från stranden och in i skogen för att njuta av naturen på väg tillbaka. Hann stanna ytterligare en gång för att fylla på förrådet med lite macka och saft, härligt. Hundarna va pigga och njöt de också, dock inte va maten. På väg tillbaka va Tesla lite trött, medan Vilda passade på att få lite frispel emellanåt, speciellt vid sandpartierna vi passerade. Tesla kämpade på bra för att hänga på racet! Väl hemma va det en trött Vilda som vilade en stund på soffan.




Vilan varade inte så länge för det va dags för ett återbesök hos veterinären. Den eventuella allergin har antagligen uppkommit av en överkänslighet mot något och är antagligen inte ens allergi, super skönt!!! Äntligen kan hon börja äta sitt vanliga foder och få lite annat gott. Vilket är skönt med tanke på att det är utställning på lördag, lite roligare med frolic då. Det bästa av allt hos veterinären, det va gratis. Tack!

Idag ringde klockan halv sju för att hinna ta mig till Arlöv kl 9 för en intervju, hoppas hoppas!!! Va tillbaka i Hbg strax innan 10, hann med ett besök i min djuraffär, Anjinsan's (bästa i stan), köpte en orm "Snake" och en påse ny frolic till lördag. Woho lycka till till oss. När jag kom hem sen passade jag på att cykla lite med hunden en runda för första gången, hårdträning inför lördag, det gick oväntat bra, det vill säga: inga problem alls!

Nehe, nu sitter jag här i min soffa med altandörren öppen och lyssnar på fåglarna och ska dricka lite mer kaffe och läsa några inredningstidningar, otroligt vad man hinner med saker på en dag om man bara går upp i tid.

Dagens slutsats: Ta vara på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar