tisdag 22 februari 2011

22 februari

Ännu en fantastisk dag, eller ja, delvis i alla fall!
Startade dagen med att lämna lilla Peps, labradoren jag bodde med tidigare, hos veterinären för en titthålsoperation. Han fick komma hem idag vilket var skönt, men han har ont i både höger och vänster bog stackarn. Hoppas att han repar sig snabbt, jag vill inte att han ska må dåligt!

Tillbringade ca 2 timmar på BK med Lollo o Gunilla, vilket var mcket givande. Vilda gjorde stora framsteg med apportbocken idag:) Väldigt stolt matte. Fick tips om nu strategi för att få henne att hålla kvar den i munnen, vilket har varit ett Stort problem. 1. Gör apportbocken sjukt intressant 2. Ge den till henne 3. Gå framåt
Detta resulterade i att hon följde efter, och hör och häpna, med apportbocken i munnen tills jag hann ta den och berömma galet mycket. Woho!

Nu blir det sängen, imorn väntar en spännande intervju. Fingers crossed!

Dagens sanning: Ge massa kärlek till din hund!

2 kommentarer:

  1. Ja, ni var duktiga idag. Nu har jag länkat till dig på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Och ni va duktiga, när han fokuserar;) Haha spralle-pelle! Ooh sweet..

    SvaraRadera