söndag 6 februari 2011

6 februari

Jaha då provar vi detta:)
Emmelie heter jag och jag har en rodesian ridgebacktik på snart 2 år, Vilda.
Själv är jag 23år, bor själv med min hund och är arbetslös för tilfället. Sådär bra kombination, men vi klarar oss. Snart snubblar jag på ett jobb och pengarna börjar trilla in! Man måste tänka positivt!
Sen har jag förmånen att ha Vilda i mitt liv, hon är alltid glad och vill alltid göra allt för mig. Dock är inte mitt humör alltid på topp och hunden är ganska känslig och tar ofta efter. Hon blir då lite orolig och vet inte vad hon ska göra för att få mig på bättre humör. Man kan säga att hon är en hundkopia av mig. Men är jag glad har jag en hund som inte är av denna värld, bättre får man verkligen leta efter, hon är en riktig superhund!

Idag va vi och träna lite på BK med Louise och Isabella, båda med boxrar som familjemedlemmar. Lite skillnad i temprament mot min, men det är mycket energi i allahundar och de är väldigt positiva och trevliga. Idag va nog Vilda lite trött, precis som jag, men hon gjorde några perfekta platslägganden, vilket inte hör till vanligheterna denna årstiden. Hon hatar blött, kallt o smutsigt underlag,hmmm!! Sådär bra när man precis avsultat en kurs i lydnad och har ambition att bli lydnadschampion så småningom. Första tävlingen planerad till den 1 maj.

Dagens slutsats: Tävla endast under sommarhalvåret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar